The German incitement to hatred, the Turkish Referendum and the political realities of European neoliberalism

This centre spread in the BILD newspaper led the German, Austrian and Dutch media onslaught telling Turkish voters to vote NO in their referendum on constitutional change (in both German and Turkish). A YES vote would see a separation of legislative and executive powers in Turkish governance, both currently in the gift of the Prime Minister’s Office, and Recep Tayyip Erdoğan would thus consolidate his presidency. BILD, owned by the media giant Axel Springer, is the largest circulation newspaper anywhere outside East Asia.

The question has to be asked why this newspaper told Turkish voters that the founder of their new Republic, Mustafa Kemal “Atatürk” (pictured) would have voted NO in this referendum. Read full article here. A short version is also available on openDemocracy here.