Russia continues to spin Assad’s way out of blame for chemical attacks

Further evidence of Russia’s continued cover-up of Assad’s atrocities emerges as France’s broadcasting regulator warns the French arm of Russia Today (RT) over a news report that dubbed over the voices of Syrian civilians with words they had not said. It noted that the testimony of a Syrian witness had been dubbed with a voice saying “words that bore no resemblance with what he had said”.

The CSA added that another witness had been dubbed with a voiceover saying that local residents had been ordered by militant group Jaysh al-Islam to simulate the effects of a chemical attack, “but the testimony did not mention any particular group”. France’s Audiovisual Council (CSA) accused the state-backed broadcaster with “failures of honesty, rigour of information and diversity of viewpoints”.

The news report, aired on 13 April, “contested the reality of chemical weapons attacks in the Syrian region of Eastern Ghouta.” The CSA further said the report demonstrated “an imbalance in analysis” of the situation in Syria and that “on a subject this sensitive, the different points of view should have been expressed”.